La Fundació Crèdit Andorrà va presentar ahir, en el marc de la conferència «‘Bullying’ i ‘ciberbullying’: falses sortides que requereixen respostes adultes i col·lectives», que va anar a càrrec de José Ramón Ubieto, psicoanalista i psicòleg clínic, la nova Guia preventiva sobre l’assetjament escolar i el ciberassetjament: ‘Mares, pares, docents i alumnes: el diàleg és possible’.

Aquesta guia està pensada per serútil tant per als alumnes a partir de primària, com per als pares i mares i per als docents i educadors.

El seu objectiu principal no és tan sols difondre uns coneixements bàsics sobre l’assetjament i el ciberassetjament i les seves conseqüències, sinó que busca contribuir a la sensibilització comunitària respecte de la necessitat de prevenir el maltractament entre iguals i, en cas que es produeixi, detectar-lo al més aviat possible per tal de reconduir-lo i eliminar-lo.

La redacció de la guia ha anat a càrrec de Jordi Royo i Isach, Montserrat Magrané i Delfin, Isabel Busquets i Rams, Alba de Miguel i Marco i Guillem Royo i Magrané, equip d’Amalgama7, atenció terapèutica i educativa per a adolescents, joves i les seves famílies.

El text ha comptat amb la supervisió de l’equip del Ministeri d’Educació i Ensenyament Superior del Govern d’Andorra.

Aquesta guia forma part de la col·lecció de «Guies preventives per a pares i fills» de la Fundació Crèdit Andorrà, amb les quals vol contribuir a disminuir sensiblement futurs adolescents i joves afectats per diversos trastorns i a fomentar uns valors i unes actituds cíviques i socials preventives.

Podeu descarregar la guia: Guia preventiva sobre l’assetjament escolar i el ciberassetjament: ‘Mares, pares, docents i alumnes: el diàleg és possible

Tornar a la galeria