agost 22 “Electro Pentagrama’, un espectacle que fusiona dansa, música clàssica i música electrònica, dins el nou cicle d’estiu «7 d’ONCA»

La Fundació ONCA, amb col·laboració dels set comuns del país, presenten el nou cicle d’estiu nomenat «7 d’ONCA» amb l’espectacle ‘Electro Pentagrama’. El concert de nova creació, que farà una gira per totes les parròquies, s’estrenarà el pròxim dimarts 19 de juliol de 2022, a les 19 h, a la plaça Coprínceps d’Escaldes-Engordany, i finalitzarà el dilluns 22 d’agost de 2022, a les 19 h, a la plaça Major de Sant Julià de Lòria.

La nova performance fusiona diferents disciplines on la música electrònica, juntament amb un instrument de corda, el violí, i la dansa i el moviment viatjaran junts en una peça de creació inspirada per la passió, el leitmotiv de la 29a temporada de la Fundació ONCA. Els artistes que ho faran possible són els Dj’s John Holt i Richy Vuelcom, la violinista Anna Garcia i el ballarí Xavi Pérez, sota la direcció artística de Joan Hernández, de l’equip de la Fundació ONCA. Hernández explica que “Electro Pentagrama és essencialment un espectacle-concert de creació amb ànima experimental, performativa i amb moments de jam session entre tots els artistes que hi formen part. Les propostes de música i moviment són totalment lliures per part dels artistes tot i que sí hi ha una línia narrativa per la història que volem explicar”.

La primera actuació serà el dimarts 19 de juliol de 2022, a la plaça Coprínceps d’Escaldes- Engordany, a les 19 h; la segona serà el dimecres 20 de juliol de 2022, a la plaça Guillemó d’Andorra la Vella, a les 18 h; el dilluns 25 de juliol de 2022, ‘Electro Pentagrama’ es podrà veure a la plaça de Sant Miquel d’Encamp, a les 19 h, i el dimarts 26 de juliol de 2022, al Prat Gran de la Massana, a les 20 h. Durant el mes d’agost, la primera actuació serà el dimecres 3 d’agost de 2022, a la plaça Major d’Ordino, a les 21 h; el dijous 4 d’agost de 2022, al davant l’església de Sant Pere del Tarter de Canillo, a les 19 h, i el dilluns 22 d’agost de 2022, a la plaça Major de Sant Julià de Lòria, a les 19 h.

El cicle «7 d’ONCA» sorgeix com a continuïtat de l’ON-CARRER, que es va iniciar l’any 2020 donada la situació de pandèmia, i que apostava per la música al carrer obert a tots els gèneres i en petit format. Després de dos anys consecutius i amb una cinquantena de concerts entre els anys 2020 i 2021, es proposa un nou format i, en concret, un nou espectacle amb una única actuació a cada parròquia. El director artístic exposa que “podreu veure una actuació per parròquia tenint cura del dia, hora i espai per a l’actuació. L’experiència de les dues edicions passades ens demostra la importància de tenir present aquest aspecte, per poder tenir una bona qualitat sonora del concert o la performance. És per aquest motiu que hem treballat conjuntament amb el comú de cada parròquia per tal de trobar l’espai i l’hora idònia”.

Des de la Fundació ONCA s’espera que el nou cicle tingui una bona acollida per part del públic nacional i que es puguin celebrar més edicions amb la creació de nous espectacles.

Dilluns 22 d'agost, a les 19 hores
Gira per les 7 parròquies