La Fundació Crèdit Andorrà organitza una conferència per parlar sobre trastorns mentals i consum de drogues en adolescents

La Fundació Crèdit Andorra organitza una conferència per parlar sobre trastorns mentals i consum de drogues en adolescents. Aquesta sessió, emmarcada en el programa La salut al dia, anirà a càrrec del doctor en Psiquiatria i cap del Servei de Psiquiatria de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron, Josep Antoni Ramos-Quiroga.

El doctor Ramos-Quiroga explicarà com la presència de problemes de salut mental pot ser un factor de risc per al consum de substàncies i, sobretot, per generar una addició en el futur. També tractarà la diferència entre consum de drogues i addicció, i donarà pautes i recomanacions per als joves. Tal com explica el psiquiatre, els trastorns mentals afecten entorn del 20-25% dels adolescents arreu del món.

Els coneixements científics actuals indiquen que, habitualment, les drogues tenen un mecanisme d’acció en àrees del cervell que són vulnerables per la presència de trastorns mentals de base, com el trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat o els trastorns de conducta.

La conferència tindrà lloc el dimecres 28 de novembre, a les 19 h, a l’edifici Crèdit Centre.

Josep Antoni Ramos-Quiroga

Josep Antoni Ramos-Quiroga és doctor en Psiquiatria i cap del departament de Psiquiatra de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron de Barcelona. És professor de Psiquiatria a la Universitat Autònoma de Barcelona i investigador principal de l’Institut de Recerca de la Vall d’Hebron.

És president de la Comissió d’Innovació a l’Hospital Universitari Vall d’Hebron de Barcelona i membre del Comitè Científic de l’Institut de Recerca de la Vall d’Hebron.

També és president de l’apartat Trastorns del Neurodesenvolupament al llarg de la vida de l’Associació Europea de Psiquiatria.

Ha publicat més de 156 articles sobre el tema dels trastorns del desenvolupament neurològic (h-index 38) i és editor de la revista ADHD Attention Deficit & Hyperactivity Disorders.

És investigador principal de l’Institut de Recerca de la Vall d’Hebron en 5 beques europees (FP7-H2020) centrades en el trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat i autisme. El doctor Ramos-Quiroga va ser un dels fundadors de la Col·laboració Internacional sobre TDAH i Abús de Substàncies (ICASA) i és membre de la junta directiva de la Fundació ICASA. A més, és membre de diversos consorcis internacionals centrats en el trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat (IMpACT, PGC, ADHD-ECNP Network).

Programa ‘La salut al dia’ de la Fundació Crèdit Andorrà

La iniciativa s’emmarca en el programa La salut al dia de la Fundació Crèdit Andorrà, una línia de treball orientada a col·laborar en la millora de la salut i de la qualitat de vida de la població. L’objectiu és oferir informació i formació a les persones afectades per problemàtiques i malalties de gran impacte social, per oferir-los eines per fer front al dia a dia.