Bach i Arvo Pärt es fusionen sota la batuta de l’ONCA i el Cor de Cambra del Palau de la Música

L’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra (ONCA) -entitat formada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà- i el Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana s’han unit aquest dissabte al vespre per oferir el concert Rituals. Fronteres Espirituals. Les dues formacions ja havien col·laborat en anys anteriors de manera força assídua, però ara feia anys que no ho feien i ambdues han volgut reprendre la col·laboració. La cita ha estat a l’Auditori Nacional d’Andorra, a Ordino, i ha comptat amb un públic d’unes 150 persones.

Les 28 persones al cor i la vintena de músics han estat dirigits per Xavier Puig, director principal del Cor de Cambra del Palau de la Música. “És un concert que pretén fer dialogar la música de Johann Sebastian Bach amb la d’Arvo Pärt, són dues estètiques ben diferents i molt allunyades en el temps, però que a la vegada tenen molt en comú, ja que tots dos beuen de la mateixa tradició que és el cant gregorià”, ha explicat instants abans d’iniciar-se el concert Puig.

El programa proposat ha anat des de la cantata de Bach ‘Christ lag in Todesbanden’ fins al ‘Te deum’ d’Arvo Pärt, l’obra magna del concert. “Una música molt contemplativa però espiritual i paisatgística, que se situa en emocions i moments concrets”, ha insistit el director de l’ONCA i concertino aquest dissabte, Gerard Claret.

El concert necessitava molta coordinació entre el cor i els músics, fet que ha provocat una setmana d’assaig comú.

El concert de gran format amb cor, piano i orquestra que s’ha estrenat en el marc d’Ordino Clàssic, i es repetirà a la sala gran del Palau de la Música Catalana a Barcelona aquest diumenge.