Darrer espectacle de la temporada del projecte educatiu de la Fundació ONCA

La Fundació ONCA, emparada pel Govern i la Fundació Crèdit Andorrà, ha finalitzat aquest dissabte el projecte educatiu d’aquesta temporada amb la proposta ‘Ba Ba Bach’, de la cia Comsona?, amb la qual s’ha volgut oferir al públic un concert de màxima proximitat, dinamisme i sensibilitat, gràcies a la interpretació, cant i ball en rigorós directe de tres músics de la companyia. L’actuació, que s’ha dut a terme en tres passis al Teatre Comunal d’Andorra la Vella, ha aconseguit apropar al voltant d’una seixantena de persones.

L’actuació s’ha desenvolupat a partir del repertori més popular de J.S. Bach. En concret, s’ha basat en un concert sense text, inspirat en melodies del compositor i amb un joc de contrast tant pel que fa a la llum i a la foscor com a escala musical. L’espectacle ha estat conduït pels músics Oriol Aguilar (contrabaix, guitarra, flauta travessera, ukelele i veu); Marçal Ayats (violoncel, percussió i veu), i Elena Pereta (veu).

El coordinador del projecte educatiu de la Fundació ONCA, Joan Hernández, ha manifestat que l’espectacle ha tingut com a finalitat apropar als més petits, i a les seves famílies, la música de Bach gràcies a la participació d’una companyia que ja és habitual en les edicions d’aquest projecte. En aquest sentit, Hernández s’ha felicitat que la temporada d’aquest any s’hagi pogut desenvolupar amb plena normalitat després de “les petites dificultats” que ha plantejat la pandèmia. En total, s’han representat quatre actuacions on s’ha prioritzat la proximitat del públic amb els artistes per tal d’afavorir una participació activa.

Precisament, ha assenyalat que la iniciativa d’enguany, al llarg de totes les seves funcions i respectius passis, ha apropat al voltant d’un miler de persones, una xifra satisfactòria per continuar amb un projecte que té vocació de continuar en el futur.