El Trio Kodály inicia el sisè cicle ONCA Bàsic

El Trio Kodály inicia el sisè cicle ONCA Bàsic

L’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra -entitat impulsada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà- ha iniciat aquest dissabte el seu sisè cicle ONCA Bàsic, amb el concert del Trio Kodály, amb Tatevik Khachatryan (violí), Joan Fèlix (viola) i Sylvie Reverdy (violoncel). Sota el títol Classicisme i rebel·lió, han ofert un repertori format per Trio per a cordes en do menor op.9 núm.3, de Ludwig van Beethoven i Serenata per a trio de cordes en do major op.10, d’Ernő Dohnányi. El concert s’ha fet a la Farga Rossell coincidint amb el Dia internacional dels museus.

Reverdy ha explicat que el repertori que han escollit mostra el “contrast” entre una primera part amb una obra “típica de Beethoven, molt dramàtica” i en la qual “la naturalesa excèntrica” del compositor hi és ben present amb una altra del músic hongarès Dohnányi, que es caracteritza per un cert caràcter de música popular i, per tant, molt més alegre. Reverdy ha explicat que el trio tenia “moltes ganes” de tocar aquesta darrera peça, que consta de cinc moviments.

A més a més, el trio s’ha mostrat “il·lusionat” de poder tocar en un lloc “emblemàtic” com la Farga Rossell, i també per poder actuar de manera conjunta i en petit format. De fet, l’ONCA Bàsic és un cicle d’actuacions de petit format que se celebren en espais simbòlics del país.

L’actuació ha comptat amb la col·laboració del departament de Patrimoni Cultural del Govern d’Andorra.