El Campus de l’Experiència arrenca amb 47 inscrits

El Campus de l’Experiència arrenca amb 47 inscrits

• La directora de la Fundació Crèdit Andorrà valora que la xifra de participants és “un èxit”

El projecte de formació acadèmia Campus de l’Experiència, una proposta de la Fundació Crèdit Andorrà i la Universitat Internacional de Catalunya (UIC), ha arrencat aquest dimecres amb 47 persones inscrites. Es tracta d’una nova proposta formativa que ofereix la Fundació, des d’on valoren de manera satisfactòria la xifra de participants: “Fa tres anys que estem lluitant perquè el programa es pugui dur a terme a Andorra i ho hem aconseguit; a més ens ha sorprès el nombre de persones interessades, 47, la qual cosa per a nosaltres és un èxit”, ha destacat la directora, Francesca Ros.

Tal com ha posat en relleu Ros, aquest volum d’inscripcions demostra que hi havia un interès perquè s’oferís una formació d’aquest tipus, adreçada a les persones més grans de 50 anys, que “no volen fer servir la informàtica” ja que l’han feta servir ja molt i, en canvi, volen “entretenir el cervell adquirint nous coneixements de tots tipus”. De fet, aquesta és una oferta complementària a les activitats que es duen a terme a L’espai, que estan molt centrades en les noves tecnologies. En aquest sentit, la directora de la Fundació Crèdit Andorrà recorda que quan es va posar en marxa L’espai, ara fa vint anys, es va pensar que calia trencar la barrera de les noves tecnologies entre la gent jove i la més gran i ha recordat que ara moltes persones ja dominen aquest camp i el que volen és ampliar coneixements d’altres tipus.

I en aquesta voluntat d’oferir una formació al llarg de la vida encaixa l’oferta de la UIC, que ofereix un grau de tres anys en què els participants podran abordar diferents temàtiques, sobretot del caire humanista, com destaca el coordinador acadèmic del campus i responsable de la secció andorrana, Salvador Vidal. Així, els alumnes tractaran temes com ara la música, l’art, la literatura i també hi haurà alguna “pinzellada científica”, com matemàtiques divertides. Aquest dimecres, els inscrits han començat amb la proposta “aprendre a aprendre”, ja que tal com ha comentat Vidal, “l’educació ha canviat molt” en els darrers anys i cal fer aquesta nova aproximació a l’aprenentatge. Un dels trets diferencials de l’oferta de la UIC a Andorra és que també es tractaran temàtiques andorranes, com per exemple la història, l’art romànic o la relació amb Europa. Vidal ha reivindicat que avui en dia una persona es pot jubilar i tenir al davant molts anys de vida en els quals es pot mantenir “activa i al dia”. En definitiva, la proposta vol que puguin “donar sentit en el àmbit intel·lectual” a l’etapa de la vida en la qual es troben els participants.

La formació tindrà lloc un dia a la setmana (dimecres) i combina el format presencial dels professors, una setmana al mes, i el telemàtic, la resta de setmanes, amb una metodologia de treball dinàmica i participativa. En tots els casos, el curs es durà a terme a la tercera planta de l’edifici Crèdit Centre, ja que es vol que els participants puguin interactuar entre ells. Les classes s’allargaran fins al mes de juny de l’any que ve.