novembre 19 Concert de Santa Cecília

La Fundació ONCA,  celebra el diumenge 19 de novembre, a les 12 hores, a l’Auditori Nacional d’Andorra a Ordino, el tradicional Concert de Santa Cecília. En aquesta edició es comptarà per primera vegada amb l’Orquestra de l’Institut de Música del Comú d’Andorra la Vella, que conjuntament amb la Jove Orquestra Nacional de Cambra d’Andorra (Jonca) i la col·laboració de l’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra (ONCA), seran els protagonistes de la primera part del concert. A la segona part, s’hi afegiran els alumnes de les diferents escoles que tradicionalment participen en aquest esdeveniment. És el cas dels alumnes de l’Escola de Música del Comú d’Escaldes-Engordany, l’Escola de violí del Comú d’Encamp, l’Espai de Música Moderna i l’Institut de Música del Comú d’Andorra la Vella. Per segon any consecutiu, l’orquestra comptarà amb músics de la Fundació Privada Nostra Senyora de Meritxell i, per primera vegada, amb alumnes de vent de la Canillo’s Band Tocant (Associació ACUCA) i amb alumnes de corda de l’Agora Andorra International School.

El concert, que serà dirigit per Albert Gumí, director artístic de la Fundació ONCA, es titularà “Clàssics i exòtics” i comptarà amb més de cent-trenta participants a l’escenari. La primera part protagonitzada per un cinquantena de músics, ha estat dissenyada conjuntament amb el director de l’Orquestra de l’Institut de Música del Comú d’Andorra la Vella, Jordi Albelda, amb un repertori marcadament clàssic que anirà des de Haendel fins a Borodin, passant per una obra de Zimmer, que forma part dels clàssics del cinema.

A la segona part, més d’un centenar d’intèrprets tocaran un conte musical africà escrit pel propi Gumí i dividit en set moviments.

Segons Albert Gumí, “és un concert per créixer i per compartir. Una porta oberta a la diversitat d’estils i de gèneres musicals que aniran des de la música clàssica de Haendel, Mozart o Vivaldi, fins als exotismes que ens proposen les melodies de Pirates del Carib o els ritmes africans del conte participatiu. El concert també és una oportunitat per a la diversitat de persones del nostre país que estimen la música i que es trobaran compartint escenari i creixent conjuntament a través d’aquesta experiència artística i comunitària”.

L’actuació també compta amb la col·laboració de la Fundació Anna Riera i serà retransmès en directe per RTVA.

Les entrades estan a la venta a la web de la Fundació ONCA (www.onca.ad) i tenen un cost de 5 euros.

Diumenge 19 de novembre, a les 12 hores
Auditori Nacional d'Andorra