febrer 24 Concert familiar: La Xacona i el Rigodó ara fan el ball rodó

El Comú d’Ordino i la Fundació Crèdit Andorrà us proposen, diumenge 24 de febrer, a les 12 h, a l’Auditori Nacional d’Andorra, el concert familiar d’ORDINO CLÀSSIC, titulat La Xacona i el Rigodó ara fan el ball rodó, a càrrec de la companyia Xuriach.

Aquest espectacle mostra amb veu pròpia les històries implícites en les danses populars, el seu origen i el simbolisme que s’amaga dins el galanteig i el significat dels gestos dels ballarins. També presenta de manera propera, atractiva i divertida els diversos instruments que intervenen en l’espectacle, els quals, gràcies a la seva varietat tímbrica, contribueixen a crear una atmosfera sonora diferent. La durada abreujada de les danses i el diàleg entre els intèrprets que esdevenen personatges va dibuixant un intrigant fil argumental que permet mantenir els més petits atrapats en l’acció. Així mateix, l’alternança de danses de parella, danses en grup, canvis de vestuari o desplaçaments de músics i ballarins, condueixen la mirada de petits i grans per tots els racons de l’escenari.

Aquest concert és una proposta destinada a les famílies i els nens d’entre 3 i 6 anys que ens mostra la dansa històrica i tradicional d’una forma didàctica. La Xacona i el Rigodó ara fan el ball rodó és un conte ballat amb narrador i música en directe on el públic aprendrà algunes danses populars antigues catalanes i coneixerà els instruments originals.

Programa del concert i venda d’entrades a www.ordinoclassic.ad

Diumenge 24 de febrer, a les 12 hores
Auditori Nacional d'Andorra