juliol 13 Concert ONCA Bàsic: “A ritme de Trio” – Rythmic Trio

L’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra ens  proposa, amb motiu de les Nits d’estiu als museus, divendres 13 de juliol, a les 21 h, al Museu Nacional de l’Automòbil, el concert ONCA Bàsic titulat A ritme de trio, a càrrec de Rythmic Trio.

Què es pot esperar d’una conversa entre una delicada guitarra, un potent saxo i una serpentejant flauta? A priori, algun melòman poc avesat podria concebre algun dubte. Com està de lluny aquesta combinació tímbrica, comparada amb les formacions “estàndard” que es van consolidar durant el segle XVIII, com el quartet de corda o el trio amb piano. Però res més lluny de la realitat: amb l’eclosió dels concerts de cambra, de caràcter íntim i privat, molts compositors van animar-se a situar la guitarra en el centre de la sala i a rodejar-la d’altres instruments com la flauta, l’oboè, el violí o la viola, com és el cas de Joseph Kreutzer. A Rythmic Trio hem substituït la part de violí per un saxo soprano, que té una sonoritat molt propera a l’oboè i per tant empasta a la perfecció amb la flauta i la guitarra. Però és al segle XX quan les possibilitats expressives d’un trio d’aquestes característiques arriben al seu punt culminant. I és per això que des de Rythmic Trio us volem proposar una sèrie de peces que, tot i ser de música clàssica, tenen les seves arrels profundament endinsades en la música popular: el tango, la samba, la bossa nova i les danses llatines ballables, com el bolero i la guaracha. En podem dir música crossover, o de fusió, o clàssica-moderna: en tots els casos es tracta d’una experiència única, que no deixarà indiferent.

Entrada lliure. Aforament limitat.

Informació i reserva prèvia obligatòria al telèfon (+376) 836 908.

Divendres 13 de juliol, a les 21 hores
Museu Nacional de l’Automòbil