Guillem Tudó i el seu saxo homenatgen els vehicles antics

Guillem Tudó i el seu saxo homenatgen els vehicles antics

Els grans clàssics del jazz i del swing, sota el context dels vehicles clàssics, s’han donat cita en la vetllada musical que el saxofonista Guillem Tudó ha ofert aquest dimecres a la nit a l’Auditori Nacional d’Andorra, a Ordino, dins del cicle ONCA Bàsic. El concert s’emmarca en la primera trobada de vehicles antics del FIVA World Rally 2019, organitzada per l’Associació Andorrana de Vehicles Antics i que té lloc aquesta setmana amb epicentre a Andorra la Vella.

Peces de Frank Sinatra, Irving Berlin o Louis Armstrong han servit per omplir l’auditori dels sons dels anys 50 i 60 ja que, tal com ha destacat Tudó, que ha ofert una actuació de saxo i veu, “quadrava molt bé” aquesta música amb el context de la trobada de vehicles antics. Era la primera vegada que Tudó, amb la proposta Solo Saxo, actuava tot sol dalt de l’escenari de l’Auditori Nacional i ha recongut que per a ell era tot un repte. Tot i que no ha estat sol del tot, ja que ha estat acompanyat a l’escenari de tres motos clàssiques i projeccions audiovisuals de vehicles antics

Tudó ha aplaudit el fet que un any més es torni a repetir el cicle ONCA Bàsic, que porta la música a diferents indrets del patrimoni cultural d’Andorra, amb la qual cosa, afegeix, “es permet a la gent descobrir llocs que moltes vegades estan tancats” i al mateix temps es “promociona als músics del país”. Més enllà d’aquesta actuació, per a ell es presenta un estiu carregat d’actuacions, un fet que valora positivament, ja que destaca que això demostra que “la feina que fas dona els seus fruits”.