La Fundació ONCA apropa els beneficis de la música a la gent gran

La Fundació ONCA apropa els beneficis de la música a la gent gran

La Fundació ONCA, emparada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà, ofereix al llarg d’aquest cap de setmana la darrera de les activitats de la temporada formativa. “Donar recursos” als assistents de tal manera que “la part beneficiosa de la música pugui ajudar-los amb el seu moment actual, ja sigui des del punt de vista emocional, físic” o fins i tot de la memòria. Amb aquests objectius la pedagoga musical Anna Vega ha dut a terme aquest divendres dos tallers dirigits a la gent gran, una proposta que la Fundació ONCA oferia per primera vegada, ja que els tallers per a professionals o per a famílies que Vega ha ofert i oferirà entre aquest divendres i dissabte ja havien tingut lloc en altres ocasions.

D’aquesta manera, la trentena de persones que han pres part aquest divendres a la tarda en les dues activitats ofertes per Vega han pogut treballar elements com la coordinació, mantenir-se actius o la part “lúdica, festiva i emocional” relacionada amb la música. També es volia despertar-los “la il·lusió”. “És un incentiu a il·lusionar-se a fer coses”, ha dit Vega, que a més a més remarca que la “música ajuda a crear xarxa”, a què els participants se sentin part d’un col·lectiu.

La pedagoga musical ha manifestat que malgrat que aquest divendres ha ofert tallers per a gent gran i aquest dissabte en fa per a nens (amb les seves famílies) les activitats que duu a terme per treballar els aspectes esmentats “no són molt diferents” i, de fet, ha recordat que quan som grans “tornem a ser nens”.

En total fins a 186 persones prendran part al llarg de tot el cap de setmana en aquests tallers. Hi col·laboren la Fundació Anna Riera i el Comú de Sant Julià de Lòria.