La música disco del Concert de Meritxell fa el ple a l’Auditori Nacional

El Concert de Meritxell celebrat aquest diumenge ha aconseguit que l’Auditori Nacional s’hagi convertit en tota una festa. Sota el títol ‘DJonca: passió per la música disco’, els músics de la Jonca, amb la col·laboració d’alguns altres de l’ONCA, han interpretat peces d’estils tan diferents com la música pop, l’electro, el tecno o el house gràcies al treball de direcció de Jordi Coll i dels arranjaments de Guillem Vilar. Tot plegat per assolir l’objectiu fixat inicialment, que era el d’aixecar els assistents de les butaques i que no paressin d’aplaudir al llarg de tota una funció que s’ha efectuat ‘Non-stop’.

Al llarg del concert s’han pogut escoltar alguns dels grups més reconeguts de la música internacional com ABBA, Rosalía, Rigoberta Bandini o David Guetta. Precisament, el director Jordi Coll ha manifestat que estructurar aquest concert “ha estat una feinada perquè hem volgut anar una mica més enllà”, ja que amb els músics de la Jonca “intentem tocar tots els estils i, en aquest cas, hem volgut anar cap a la música de discoteca en una sessió contínua”. És per això que malgrat que el més difícil ha estat enllaçar tots els temes, el resultat ha estat més que satisfactori.

Coll ha explicat que l’objectiu d’aquest espectacle “no era fer una versió de les músiques més actuals”, sinó fer pujar un DJ a sobre de l’escenari per tal que es creés un diàleg entre la música que punxa i l’orquestra, i això, “era tot un repte”. A banda, també s’ha comptat amb música en directe gràcies a la interpretació de quatre peces de l’artista Mar Capdevila.

Per la seva banda, l’encarregat dels arranjaments musicals, Guillem Vilar, també ha coincidit en el fet que la feina més difícil va ser la d’escollir un repertori que es pogués encabir en una hora de concert. En definitiva, ha dit que s’ha confeccionat “un concert clàssic” en el qual només hi ha un canvi d’actors. Tanmateix, ha reconegut que un dels atractius principals del concert han estat els ‘mashups’, que han aconseguit provocar “una explosió de sensacions” entre un públic que ha omplert de gom a gom l’Auditori Nacional.