L’ONCA consolida el seu cicle ONCA Bàsic després de l’èxit de les edicions anteriors

L’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra -entitat impulsada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà- consolida el seu cicle ONCA Bàsic, un cicle d’actuacions de petit format que se celebren en espais emblemàtics del país. L’actuació que inaugura la sisena edició tindrà lloc el dissabte 19 de maig, a les 12 h, a la Farga Rossell amb motiu del Dia internacional dels museus. Serà a càrrec del Trio Kodály, amb Tatevik Khachatryan (violí), Joan Fèlix (viola) i Sylvie Reverdy (violoncel), tres col·laboradors habituals de l’ONCA. Presenten el programa Classicisme i rebel·lió, amb obres de Ludwig van Beethoven i Ernő Dohnányi.

Segons el Trio Kodály, “malgrat ser una col·lecció de joventut, els trios per a cordes Op. 9 de Beethoven, dedicats al comte Johann Georg von Browne, han estat sempre molt ben considerats. El dramatisme del Trio per a cordes en do menor op. 9 núm. 3, per exemple, és una mostra de la seva intensitat. Curiosament, el compositor hongarès Ernő Dohnányi, nascut un segle més tard, assolí gran reconeixement, justament, gràcies a la seva interpretació del Concert per a piano núm. 4 de Beethoven. Dohnányi, a part de ser pianista i compositor, va lluitar contra el nazisme durant la Segona Guerra Mundial, defensant compositors i músics jueus. L’any 1941 va ser expulsat de l’Acadèmia de Música de Budapest, de la qual n’era el director des de 1919. En la Serenata per a trio de cordes en do major op. 10, per exemple, es poden sentir les influències de Liszt i Brahms, i referències a la música d’arrel popular de Béla Bartók i Zoltán Kodály”.

La resta d’actuacions del cicle ONCA Bàsic es donaran a conèixer més endavant en el marc d’una presentació conjunta de la Fundació ONCA i el departament de Patrimoni Cultural del Govern d’Andorra, ja que, aquest any, ambdues institucions han sumat esforços per ampliar el número de concerts i celebrar conjuntament l’Any Europeu del Patrimoni.

L’actuació s’emmarca en el Dia internacional dels museus i compta amb la col·laboració del Departament de Patrimoni Cultural del Govern d’Andorra. Per assistir-hi cal fer la reserva prèvia als telèfons (+376) 835 852 / (+376) 839 760.

25a Temporada de l’ONCA – 2018
Cicle ONCA Bàsic – Dia internacional dels museus
Dissabte 19 de maig de 2018, a les 12 h
La Farga Rossell, Centre d’interpretació del ferro