L’ONCA inaugura el VII Cicle Cambra Romànica

L’ONCA inaugura el VII Cicle Cambra Romànica

• El concert serà dirigit per primera vegada per Marta Cardona, actual concertino de l’Orquestra Simfònica del Vallès
  • L’actuació serà el 22 d’octubre, a les 18 h, al Santuari de Meritxell

La Fundació ONCA, emparada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà, organitza el concert inaugural del VII Cicle Cambra Romànica, que tindrà lloc el dissabte 22 d’octubre, a les 18 hores, al Santuari de Meritxell. Les entrades es poden comprar a través de la pàgina www.amicscambraromanica.ad i tenen un cost per al públic general de 15 euros i de 5 euros pels socis del Cambra Romànica.

La producció, titulada ‘Passió per la corda’, anirà a càrrec de l’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra (ONCA), sota la direcció de la concertino convidada, Marta Cardona, que per primera vegada es posa davant de les cordes de la formació andorrana. Cardona, que té una gran trajectòria musical i és una de les violinistes de prestigi de Catalunya, és actualment la concertino de l’Orquestra Simfònica del Vallès i membre de la Nederlands Kammerorkest on sovint col·labora amb el quartet de solistes de la mateixa formació.

Per a Albert Gumí, director artístic de la Fundació ONCA, el concert presenta “un programa apassionat i interpretat per l’orquestra de corda, un fantàstic ‘instrument’ que ens farà emocionar amb l’extravertida música de Grieg a l’estil ‘del temps de Holberg’, o amb la tendresa misteriosa i la implacable ironia de les peces de Shostakovitx. La Suite de Holst que ens portarà el joc, la vessant popular lúdica i festiva de les cordes, mentre que el Lament, de Bridge, ens recordarà que la música pot expressar allò que les paraules mai no podran dir. Per acabar, una altra visió de la música popular, en aquest cas intensa i apassionada, amb les danses romaneses de Bartók”.

Per a Teresa Areny, cap de producció de la Fundació ONCA “la proposta s’emmarca en la voluntat de continuar donant suport a les iniciatives musicals del territori. Actuar sota el paraigua del Cambra Romànica és molt important per l’orquestra i la promoció de la música clàssica, i desitgem que aquesta segona col·laboració reforci els lligams entre les dues institucions.”

L’actuació compta amb la col·laboració de l’Associació dels Amics del Cambra Romànica i del Comú de Canillo.

Marta Cardona Ahumada, violí

S’inicia a la música de la mà del seu pare i es forma violinísticament amb Xavier Turull, Evgeny Grach i Isabel Vilà obtenint les màximes qualificacions i el premi d´honor del Conservatori Superior de Música del Liceu. Realitza diversos postgraus als conservatoris Codarts de Roterdam i a la Universität Mozarteum de Salzburg sota els mestratges de Gordan Nikolich i Jürgen Geise. Tot això, becada per fundacions com Ibercaja, el Ministerio de Cultura i la Generalitat de Catalunya.

També ha rebut consells dels violinistes Igor Oistrakh, Ruggiero Ricci, Clemens Hagen, Michaela Martin, Abel Tomàs, A. Altenburguer, S. Fatkoulin, Hagai Shaham… Ha format part de la Jove Orquestra de la Unió Europea i de la Gustav Mahler Jugend Orchester sota la batuta de Claudio Abbado, B. Haitink, Myung-Whun Chung…i ha estat convidada com a concertino per l’Orquestra de Cambra del Gran Teatre del Liceu, Orquesta Simfónica de Tenerife, Simfónica de Bilbao, Kammart Ensemble o Camerata Penedès, entre d’altres, realitzant gires i enregistraments per Xina, Japó i Sud-Amèrica, etc.

També ha estat convidada com a violí coprincipal de l’Scotish Chamber Orchestra, i com a violí principal de la Camerata 432, de l’Orquestra de Cadaqués, de la Lleidart Ensemble, i com a violí solista de Barcelona 216 i l’Orquestra Simfònica Camerata XXI. En l´àmbit de la música moderna, ha actuat amb Buika, Marcelo Mercadante, Manu Guix i Sílvia Pérez Cruz, amb els quals ha col·laborat en els seus últims projectes discogràfics.

Actualment forma part de l’espectacle «Déja-vù» de Mayte Martín. Ha enregistrat la música de diverses sèries de TV3 i de pel·lícules d´Alfonso Vilallonga. També col·labora amb Murtra Ensemble i Títeres Etcétera. Actualment és concertino de la Orquestra Simfònica del Vallès i membre de la Nederlands Kammerorkest on sovint col·labora amb el quartet de solistes de la mateixa formació.

29a Temporada FUNDACIÓ ONCA 2022
CONCERT «Passió per la corda»
Dissabte 22 d’octubre de 2022, a les 18 h
Santuari de Meritxell