Una trentena d’usuaris de l’Escola Meritxell ofereixen al públic ‘ComuSiquem-nos’

La Fundació ONCA, impulsada pel Govern i la Fundació Crèdit Andorrà, ha presentat aquest divendres al migdia l’espectacle ComuSiquem-nos, emmarcat en el programa social Música i creativitat, i que ha estat protagonitzat per una trentena d’usuaris de l’Escola Especialitzada Nostra Senyora de Meritxell. “Comunicació a través de la música”, així ha definit el coordinador del programa social de la Fundació ONCA, Joan Hernández, el que és ComuSiquem-nos, una proposta que barreja música, dansa i cançó i amb la qual s’ha fet una crida, també, a la participació del públic assistent.

Hernández ha explicat que els tallers emmarcats en el projecte Música i creativitat s’han fet amb diferents usuaris dels programes EDES, centre de dia, Impuls i Xeridell de l’Escola Especialitzada Nostra Senyora de Meritxell, tot i que en l’espectacle final només hi han pres part els que integren el grup A del centre de dia i Xeridell. La feina va començar el mes de gener i s’han fet tallers de manera setmanal o quinzenal. Al llarg d’aquestes sessions, segons Hernández, “es creen sinergies creatives”, que és el que han volgut mostrar amb ComuSiquem-nos.

El coordinador del programa social de la Fundació ONCA ha manifestat que a través de “l’actitud i l’energia que es crea dalt l’escenari” es pot comprovar què els aporta als integrants de l’Escola Meritxell aquesta activitat, que ara s’espera que tingui continuïtat en properes edicions. De fet, per definir el resultat amb una paraula Hernández ha fet servir “emocionant”.

El programa Música i creativitat té per objectiu “apropar la música i les arts escèniques als col·lectius en risc d’exclusió social”, ha recordat Hernández.