El Comú d’Ordino i la Fundació Crèdit Andorrà presenten Llaços sobre l’Atlàntic, el segon concert a càrrec de joves artistes emergents en el marc d’ORDINO CLÀSSIC

El Comú d’Ordino i la Fundació Crèdit Andorrà presenten Llaços sobre l’Atlàntic, el segon concert a càrrec de joves artistes emergents, que s’organitza en el marc d’ORDINO CLÀSSIC. La cita tindrà lloc el proper diumenge 10 de març, a les 12 h, a l’església parroquial d’Ordino. El guitarrista canari Luís Alejandro García Pérez, oferirà un recital basat en peces de compositors de Catalunya, Espanya i Hispanoamèrica.

Llaços sobre l’Atlàntic neix del vincle que uneix les Canàries amb els tres continents que l’envolten: Àfrica, Amèrica i Europa. Gràcies a la seva situació a l’oceà Atlàntic, l’arxipèlag s’ha nodrit i es nodreix d’un ampli espectre cultural. L’anomenada tricontinentalitat ha inspirat aquest projecte, que desperta i evoca sentiments a través de la música que emana de les cordes de la guitarra en un recorregut per les composicions d’autors de Catalunya, Espanya i Hispanoamèrica. Amb Ernesto Lecuona, un músic cubà de remarcable trajectòria, les arrels del qual entronquen amb les illes, s’inicia un viatge que ens portarà fins a la península Ibèrica. Així, amb el ritme afrocubà de La comparsa ens desplaçarem a Catalunya, aturant-nos en la figura de Miquel Llobet. Amb l’arribada al territori americà, ens espera el veneçolà Antonio Lauro i, de retorn a Espanya, Joaquín Turina i Antonio Jiménez Manjón.

Les entrades es poden adquirir a través de la web www.ordinoclassic.ad i el preu és de 10 €, en la venda anticipada i el dia del concert.

Ernesto Lecuona (1895-1963)
Danza Lucumí y La comparsa, de Danzas afrocubanas
(arranjament de M. Barrueco)
Miquel Llobet (1878-1938)
Romanza

Antonio Jiménez Manjón (1866-1919)
Aire vasco

Antonio Lauro (1917-1986)
Tres valses venezolanos

Andreína
Natalia
El Marabino
Joaquín Turina (1882-1949)
Fantasía sevillana
Alexandre Tansman (1897-1986)
Variaciones sobre un tema de Scriabin
Mauro Giuliani (1781-1829)
Rossiniana núm. 1, Op. 119

LUÍS ALEJANDRO GARCÍA PÉREZ
Nascut a La Laguna, Tenerife, es va iniciar en la música als 4 anys. El curs 2006-2007 va començar el Grau Mitjà al Conservatori Professional de Música de Santa Cruz de Tenerife, on va aconseguir diverses matrícules d’honor i el Premi de Fi de Grau l’any 2012. Aquell mateix any va començar els estudis superiors de guitarra al Conservatori Superior de Música de Canàries i el 2016 es va titular amb la màxima qualificació, una nota mitjana d’excel·lent i diverses matrícules d’honor.

Actualment, Luis Alejandro García Pérez cursa els estudis de Màster a l’Escola Superior de Música a Catalunya (ESMUC) de Barcelona sota les directrius d’Àlex Garrobé, i estudia l’especialitat de Musicologia al Conservatori Superior de Música de Canàries. Cada any assisteix a diversos cursos i classes magistrals per completar la seva formació. Ha tingut com a professors Leo Brouwer, David Rusell, Zoran Dukic, Ricardo Gallén, Marco Tamayo o Carlo Marchione, entre altres prestigiosos guitarristes.

Com a intèrpret de guitarra clàssica, ha aconseguit més de deu premis, entre els quals destaquen l’any 2013 el primer premi en el Concurs Superior Internacional de Guitarra de la Fundación Canaria Blas Sánchez; l’any 2014, el primer premi del II Concurs Internacional de Guitarra Alhambra para Jóvenes; l’any 2015, el primer premi del II Concurs Internacional de Guitarra Clàssica Ciudad de Guía i el primer premi del IV Concurs Internacional Juan Crisóstomo de Arriaga per a joves intèrprets.

Aquest any 2018, Luis Alejandro García Pérez ha guanyat el primer premi en la modalitat de guitarra en la 89a edició del Concurso Juventudes Musicales de España, on va rebre també el Premi ORDINO CLÀSSIC de mans del director artístic del festival, Josep Martínez Reinoso.

ORDINO CLÀSSIC
ORDINO CLÀSSIC és el festival d’hivern que impulsen el Comú d’Ordino i la Fundació Crèdit Andorrà destinat als diferents públics interessats en els estils que inclou el concepte actual de música clàssica. No és un festival de música clàssica tradicional, ja que pretén integrar-se en el territori posant en valor el Principat d’Andorra i, en especial, Ordino, la muntanya i la vida entorn de la neu. En aquest sentit, el festival té lloc en diferents espais de la parròquia ordinenca com l’Auditori Nacional d’Andorra, l’església parroquial d’Ordino, el camp de neu Ordino-Arcalís, alguns hotels i el Centre Sociocultural L’Estudi d’Ordino.