La Fundació ONCA se suma a les Jornades Europees del Patrimoni amb la música pirinenca del Duet Daura

La Fundació ONCA -entitat impulsada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà- ha participat aquest dissabte a les Jornades Europees del Patrimoni amb l’actuació del Duet Daura. Integrat per Pilar Planavila (acordió) i Ivan Caro (gralla, flabiol, ocarina, flauta…) el duet ha transportat el públic assistent a l’Era Gran de Casa Rossell “a diferents places i racons del Pirineu per reviure els balls de les festes majors”, tal com ha explicat Caro.

El públic ha pogut gaudir de melodies tradicionals d’arrel però passades pel sedàs dels arranjaments del duet que amb diferents instruments aconsegueix donar un “toc més festiu” a aquestes peces.

El duet va començar inicialment a tocar l’acordió i la gralla, una combinació “que no s’utilitza molt” i amb els anys, a més a més, han anat incorporant altres instruments com la pandereta, el flabiol o el tamborí. Precisament aquests dos darrers instruments són els que han fet sonar per interpretar el ‘Ball pla de la placeta del Puial’, una peça que sona quan els fallaires fan rodar les falles. També han tocat el bot d’Aran, un instrument similar a la buna.

Planavila i Caro reivindiquen la preservació del patrimoni pirinenc i per apropar encara més el públic a les peces que sonen ofereixen una explicació per contextualitzar-les. “Expliquem la nostra cultura perquè no es perdi”, defensa el músic.