Un recorregut musical pels millors trios de corda de la història de la música per tancar les Nits d’estiu als museus

En el marc de les Jornades Europees del Patrimoni, la Fundació ONCA -impulsada pel Govern i la Fundació Crèdit Andorrà- ha tancat aquest dissabte les Nits d’estiu als museus amb una actuació a l’Era gran de Casa Rossell d’Ordino a càrrec del trio de joves de l’ONCA format per Carlota Franch (violí), Esteve Ticó (viola) i Olga Palou (violoncel) sota el nom ‘Gaudeix de la música de l’ONCA’.

El concert s’ha iniciat amb el classicisme vienès del segle XVIII de la mà de Mozart, passant per la música de Beethoven i pel nacionalisme rus del segle XIX a través de l’obra de Borodín. Finalment, el grup ha traslladat el públic al segle XX per interpretar diferents estils que es desenvolupen en aquest període, amb moviments d’obres d’Enescu i de Jean Françaix.

La violinista Carlota Flinch ha declarat que aquesta ha estat la primera vegada que els tres joves han pujat junts sobre l’escenari, un fet que ha estat possible gràcies a la fundació. “És la primera vegada que fem aquesta formació. Prèviament, havia tocat amb l’Esteve però els tres junts no ho havíem fet mai”, ha explicat. En aquest sentit, s’ha mostrat “molt agraïda” per l’oportunitat que suposa haver tancat el cicle de les Nits d’estiu als museus. “És una oportunitat molt bonica”, ha afegit.

La Fundació ONCA tornarà a pujar a l’escenari aquest diumenge durant la celebració del Concert de Meritxell. L’actuació, que s’iniciarà a partir de les 12 hores a l’Auditori Nacional, durà com a títol ‘DJonca: passió per la música disco’ i anirà a càrrec dels músics de la Jonca sota la direcció de Jordi Coll i amb arranjaments musicals de Guillem Villar. A més, es comptarà amb la col·laboració de Xavi Pérez com a actor/Dj i la cantant Mar Capdevila en un espectacle amb els temes de més èxits dels darrers 50 anys.